۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

22بهمن و سه گزینه پیش روی جنبش سبز

22بهمن هم به واسطه‌ی تداعی تاریخی پیروزی انقلاب 57 و هم به واسطه‌ی برگزاری یک تجمع وسیع و غیرقابل مهار، به مهم‌ترین نقطه‌ی عطف درگیری‌های پس از انتخابات به شمار می‌رود و از این روست که هر چه به این روز نزدیک‌تر می‌شویم تحرکات طیف‌های مختلف درگیر شدت و سرعت بیشتری می‌گیرد. اکنون پس از چهار اتفاق کلیدی یعنی درگیری‌های خونین عاشورا، راهپیمایی طرفداران حکومت، بیانیه‌ی هفدهم موسوی و سرانجام سخنان اندکی نرم‌تر شده‌ی رهبر، در مورد 22بهمن، سه گزینه پیش روی جنبش سبز قرار می گیرد:

1- عقب‌نشینی (شرکت کم‌رنگ در تظراهرات اعتراضی): چنین اتفاقی به معنای خستگی یا ترس مردم و در اقلیت گرفتن معترضان تعبیر می‌شود و در نتیجه میدان برای تکمیل سرکوب جنبش و "درآوردن چشم فتنه از حدقه" شامل دستگیری و محاکمه‌س رهبران جنبش و اعدام تعدادی از زندانیان هموار می‌شود.
این گزینه، گزینه‌ی ایده‌آل حکومت است.

2- عبور از موسوی (ادامه یا تشدید شعارهای ساختار شکن و هدف گرفتن شخص رهبر و حرکت به سمت سرنگونی نظام): چنین رویکردی طبعا تمام حاکمیت را با تمام قوا در برابر جنبش قرار می‌دهد و به دولت و سپاه فرصت می‌دهد در سایه ی رهبر پناه بگیرند. در عین حال بخشی از بدنه‌ی جنبش را که حاضر به صرف هزینه‌های گزاف و پذیرش ریسک بالای جانی و مالی نیستند یا به انقلابی‌گری اعتقادی ندارند از آن جدا می‌کند. در این صورت درگیری‌ها به سرعت شدت یافته، وضعیت در مدت نسبتا کوتاهی به اصطلاح یک‌طرفه می‌شود.
این گزینه، مورد علاقه‌ی اپوزسیون خارج از کشور (سلطنت‌طلبان - مجاهدین)، دولت و سپاه و مورد توصیه‌ی بخشی از معترضان داخل کشور است که خسته و عاصی شده‌اند.

3- همراهی با موسوی (پی‌گیری مطالبات مندرج در بیانیه‌ی هفدهم مشتمل بر استیضاح دولت، اصلاح قانون انتخابات، مجازات متخلفان قضایی، آزادی زندانیان سیاسی، دلجویی از آسیب‌دیدگان و آزادی رسانه‌ها): این رویکرد بخش بزرگی از بدنه‌ی حکومت را با خود همراه خواهد داشت و میدان عمل را بر خشونت‌طلبان حکومتی بسیار تنگ خواهد کرد. این روش به استمرار و کنترل احتیاج دارد و به تدریج و به کندی پیش خواهد رفت و رسیدن به تمامی این خواسته‌ها شاید حتی چند سال به طول انجامد.
این گزینه، مطلوب فعالان سیاسی داخل کشور مشتمل بر اصلاح‌طلبان، نهضت آزادی، میانه‌روها، بخشی از اصولگرایان سنتی، نیز بخشی از فعالان سیاسی خارج کشور و بخشی از بدنه‌ی جنبش در داخل و خارج است.

۱۰۲ نظر:

  1. سلام.
    بهره گیری از تجارب شخصی مثل آقای موسوی یقینا مفید می تونه باشه.

    پاسخحذف
  2. 3
    واقعاحضور پر شور در 22 بهمن و ادامه راه موسوی تنها راه چاره است

    پاسخحذف
  3. یعنی شما واقعا فکر می کنید که فقط سلطنت طلبها و مجاهدین می خواهند که جمهوری اسلامی نباشد؟!!!پس این همه مردمی که میگویند جمهوری ایرانی و مرگ بر اصل ولایت فقیه لابد به نظر شما یا سلطنت طلب هستند یا مجاهد!!!!!نه!مردم دنبال آزاید هستند و الان که جنبش مردمی قدرت دارد باید این استبداد دینی را از بین برد تا بیشتر از این ایران و ایرانی هزینه ندهد

    پاسخحذف
  4. آقای عزیز اگر شما سبز هستید چرا می خواهی جنبش را با این بحث های بی خودی منحرف کنی؟ جنبش تا سرنگونی رژیم ادامه دارد همین. موسوی باشد یا نباشد. کروبی باشد یا نباشد. این رژیم باید برود و مردم بهمین دلیل با تمام قوا در روز 22 بهمن به خیابانها خواهند آمد.

    پاسخحذف
  5. بچه هایی که توی بالاترن هستید خواهش می کنم همین جوری به هر نوشته ایی رای مثبت ندین. آدم های جمهوری اسلامی مدتهاست در بالاترین نفوذ کرده اند و اولش با حرفهای انقلابی و شبه انقلابی شروع می کنند بعد در پنهان تلاش می کنند جنبش را منحرف کنند. دروغکی ممکنه دوتا فحش هم به خمینی بدن بعد کارشان را بکنند. مواظب باشید. این سایت یکی از همون هاست.

    پاسخحذف
  6. بايد واقع گرا بود
    بهترين گزينه فعلي روش سوم ميباشد

    پاسخحذف
  7. هرچند استدلالی که اوردین تقریبن قابل قبوله، اما من فکر میکنم گزینه اول و سوم تقریبن معادلند. و این به خاطر اینه که گزینه سوم رو بد تبیین کردید. همراهی با موسوی به معنای حذف شعار "مرگ بر خامنه ای" نیست.
    شاید بهتر بود صبر میکردید تا بیانیه کروبی رو هم میخواندید بعد به تحلیل شرایط دست میزدید. نه موسوی و نه کروبی هیچ اعتقادی به حضور جلادی مثل خامنه ای در راس مملکت ندارند. به قول خودشون گزینه ای هم مثل خمینی که دیگه وجود نداره، پس از خیر این ولایت فقیه باید گذشت.
    به جای اینکه تشکیک در دل جنبش برای حذف ولایت فقیه ایجاد کنید، این انرژی رو صرف روشنگری و اطلاع رسانی در عوام کنید که خامنه ای با هیچ استدلالی نماینده خدا بر روی زمین نیست و فقط یک قاتل پست فطرت هست و تمام این بازیها برای چپاول ثروت و منابع ملی این مملکته.
    جوانی که در جنب پل کالج کنار من با سر خونین جان داد 5 دقیقه قبل داشت فریاد میزد "مرگ بر خامنه ای"، نه "ج.ا نه یک کلمه بیش نه یک کلمه کم"

    پاسخحذف
  8. همراهی با موسوی به معنای حذف شعار "مرگ بر خامنه ای" نیست.
    میر حسین موسوی محبوب ما از زمان نخست وزیری هم با خامنه ای مخالف ودشمن بودو هست.
    14/16/18/20/22بهمن/24/26بهمن مردم ایران آماده باشن راهپیمایی جنبش سبز هست که اصلی ترین آن 22 بهمن است .خبرها را پی گیری و به دوستان اطلاع رسانی کنید.
    یا حسین میر حسین

    پاسخحذف
  9. مزدم ایران باید بدانند نه از موسوی و نه از کروبی و نه از هیچ قاتل دیگری در نظام جمهوری اسلامی نصیبی جز زندان وشکنجه و بیکاری و فقر روزافزون و قتل و کشتار در خیابان و نداری و فرزند فروشی نخواهند برد. مردم خودشان باید تکلیف خویش را با این وضعیت فلاکت بارمعین نمایند. مردم در صورتی قادر به این کارند که طبقه کارگر ایران در جنبش شرکت کرده و خود را در تشکلات صنفی و سیاسی خود متشکل کرده و رهبری توده ی به پا خاسته را بعهده بگیرد و با سرنگونی نظام سیاسی موجود یغنی جمهوری اسلامی در یک انقلاب مداوم جامعه را بسوی مخو استثمار و خویش بعنوان یک طبقه و کلا طبقات رهنمون شود. ضامن پیروزی مزدم تحت رهبری یک طبقه کارگر متشکل قرار گرفتن است و لاغیر.

    پاسخحذف
  10. واقعا براتون متاسفم که هنوز بلایی مانند عراق و افغانستان سرتون نیومده تا قدر عافیت رو بدونید،اون وقته که تازه بفهمید سرباز های آمریکائی چطور با اسلحه مردان خونه رو می کشن و به ناموسشون تجاوز می کنن.. واقعا شماها ناموس نداریدو خودتون و ناموستون رو فروختید .. واقعا براتون متاسفم

    پاسخحذف
  11. بايد از موسوي و خاتمي و از هر كس طرفدار دين كثيف اسلامه عبور كرد. بايد به آزادي و دموكراسي فكر كرد

    پاسخحذف
  12. ميرحسين موسوي(چيز):{چندماه ديگر}:مابالاخره توانستيم تمام مملكت راسبز كنييم جون چندماهي هست كه براي قوي شدن خود وهمراهان اسفناج ميخوريم (خبرگذاري زندان اوين بخش بيماران رواني)

    پاسخحذف
  13. ..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................اين راه كه ميروي به تركستان است.

    پاسخحذف
  14. 23بهمن همه شمارا سلام خواهيم كرد.

    پاسخحذف
  15. یاد کتابای بینش دینی دبیرستان افتادم
    توش اول می گفت یه نظریه اینو می گه یه نظریه اونو میگه
    اما اسلام نه اینو می گه نه اونو میگه اعتدال
    فکر کنم این بیانیه از روی همون کتابای دینی کپی برداری شده

    پاسخحذف
  16. The green movement is just more and higher than a name...that includes all people with all ethnics, tribe, language, faith and religeons...
    Green movement hase neve been depended on a person, or a group... it is all about us, about Persian people, PARS and others to bring the unhuman regim as Islamic down, bring all of those basturds and murders on justice and give our nation and folks and country the freedom and peace as its deserve....

    Down with Islam and its regim Kameni etc,
    Down with those Pasdars, Basij and Mullahs,
    Viva Persia with Democracy, freedom & Liberty

    پاسخحذف
  17. سلام خدمت جنبش سبزی های خود فروخته ی بی ناموس ، پیوند ناموستان را با سربازان آمریکائی تبریک و تهنیت عرض می نمایم

    پاسخحذف
  18. قابل توجه جنبش سبزی پلو های بی ناموس : پیوند ناموستان با سرباز های آمریکائی و اسرائیلی را تبریک و تهنیت عرض می نمائیم .

    پاسخحذف
  19. سبزی پلو با جنبش سبز با ناموس فروشی به سربازان آمریکائی و اسرائیلی

    پاسخحذف
  20. توجه توجه :

    ناموس فروشی با سربازان آمریکائی و اسرائیلی و انگلیسی :
    با ما همراه با شید جنبش سبز اموی عامل انگلیسی و موساد

    پاسخحذف
  21. sabte nam baraye namus forushi shoru shod lotfan shomare tamase khod ra vared namaeed ta anha ra dar ekhteiar sarbazan amrikaee va esraeelee gharar dahim

    GONBESH NAMUS FORUSHI SABZ

    پاسخحذف
  22. لطفا جهت فروش ..... شماره تلفن های تماس خود را در قسمت ارسال یک نظرقرار دهید تا سربازان آمریکائی و اسرائیلی با شما تماس حاصل فرمایند


    { جنبش سبز ناموس فروش }

    پاسخحذف
  23. سلام

    قیمت ها چنده؟

    09350000001

    پاسخحذف
  24. آقا این چه وضعشه دیگه ؟ چرا اجازه می دین این نظرا رو بنویسن آبرومون رفت

    پاسخحذف
  25. ناشناسی که خودت و این وسط داری جر میدی و معلومه یه بسیجیه کثافتی
    این مدل حرف زدنات مشخصه از روی ... سوزیته
    ما به شما می گوییم
    ای سپاه و بسیجی، از ما عصبانی شو و از این عصبانیت بمیر!!!!

    پاسخحذف
  26. و دوباره پیوند ناموس جنبش سبزی ها را باسربازان آمریکائی و اسرائیلی تبریک و تهنیت عرض نموده و

    امیدواریم حداقل شما... تون نسوزه چون حرف ناموس که وسط باشه جاهای دیگری باید...

    پاسخحذف
  27. بالاخره بسیجی کثافت بهتر از تجاوز سربازای آمریکائی و اسرائیلی به ناموس کثافت های آشغالی مثل شما خود فروخته های بی ناموسه.

    پاسخحذف
  28. من به عنوان ناموس یک تعدادی آدم همینجا اعلام می کنم در راستای آزادی حقوق زنان ترجی می دم به سربازای امریکایی فروخته بشم...
    بعدش خودم رو می کشم و خلاص.
    یک بار می میرم و یک عمر ذلت نمی کشم..
    به سربازهای امریکایی بگویید خودشان را نشان بدهند.بگید خجالت نکشند...از اونها کثافت تر هم توی این مملکت زیاده...اون ریش و پشمی که روز قدس روسری من رو از سرم کشید برادر دینی من بود...
    اون کثافتایی که در راستای فتوای کثیف مرجع تقلید کثافتشون تجاوز در زندان رو به دختران و پسران این مملکت مباح می دونن برادرای دینی من هستند...
    بی شرف تر از سربازای امریکایی تو این مملکت زیاده...لااقل اونا دین ندارن...این برادرای دینی من ...که صب تا شب پای منبر عرعر ذجه می زنن از اونا کثافت ترن..
    من طرفدار راه سوم هستم
    هنوز گندی که سی سال پیش با ارمان های انقلابیمون بالا اوردیم رو دستمونه.
    این مملکت اصلاح می خواد فرهنگ می خواد.
    ما انقلاب نمی خوایم
    ما مرگ و خونریزی نمی خوایم
    ما زندگی می خوایم
    ازادی می خوایم
    نمی خوایم بمیریم بره عوض شدن سگ گله...
    ما انسانیم
    اونایی که می گن بریزید و براندازید حکومتو از بیرون گود نشستنو می گن لنگش کن...
    یکی از اونایی که می گه راه درست براندازیه پاشه بیاد ایران یه نارنجک به خودش ببنده بره بیت رهبر رو منفجر کنه...
    به ما نگید برید بمیرید .بعدشم مثل ندای عزیز برامون سرود بسازید...اگه دلتون می خواد خودتون بیاید برید به پاستور و بهارستان و بیت رهبری و سپاه و هرجای دیگه حمله انتحاری کنید..
    اگه جرات ندارید ساکت شید بذارید اهسته و پیوسته مملکتمون رو اونجور که دوست داریم بسازیم

    پاسخحذف
  29. ناموس خود فروخته زیاد نگران نباش ،بزودی میان سراغت کافی این راه رو ادامه بدی تا بهش برسی البته قبل از اینکه به درک واصل بشی حتما بلاهائی رو سرتو امثال تو خواهند آورد فقط یه کمی صبور باش عزیزم

    پاسخحذف
  30. ما با تمام نیرو و توان خود از جنبش سبز حمایت میکنیم.

    سازمان حمایت از حشرات کثیف و موذی

    پاسخحذف
  31. بسیجی اراذل فهمیدی از تو نمیترسیم حالا داری مارو از سربازای امریکایی و اسراییلی می ترسونی ؟
    اخه امل بی سواد مبارزه با حکومت جعلی و طالبانی خامنه ای و ا.ن چه ربطی به سرباز اسراییلی داره؟
    اگر اونا هم بیان تو این خاک سه حالت داره ...
    1.پاشونو قلم میکنیم
    2.میدیم ترتیب ناموس شما بسیجیارو بدن
    3.اول میدیم ترتیب ناموستونو بدن بعد پاشونو قلم می کنیم
    این چرندیاتی که نوشتین فقط خودتونو گول میزنه نه ذهن هوشیار جوان سبز ایرانیو

    جنبش سبز بی تردید پیروز است .....
    یا حسین ...میرحسین

    vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv

    پاسخحذف
  32. ای بابا.. بسیجی پشمالو اشغال اخه تو کثافت ناموس سرت میشه
    از بالا دستات پول میگیری اینارو بنویسی
    بدبخت ریش گذاشتی نماز خون شدی که 100 تومان
    پول گیرت بیاد
    یه بسیجی مریض هستی
    بمیر از خودت شرم نکنی خیلی خجالت آوره

    پاسخحذف
  33. بسیجی کیرخورده خار ننه سگ کسده آباجی ننه تو میفروشم خیلی ارزونم میفروشم آخه ننه ات کیرمنو که نمیخورد مجبورم بفروشمش

    پاسخحذف
  34. بسیجی حیا کن کیر منو رهاکن

    پاسخحذف
  35. در درونم بدنبال احساسم می گشتم دیدم:انروزها که پدرم بامشت گره کرده و...به "هرکه می گفتند"مرده باد و زنده باد و... نثار می کرد و مجسمه... واتش و.. می کش ...ولی من فرزند پدرم ،ایستادگان در مقابل گلوله های راستین "صدامها"!اموخته ایم بهترین یاورم همسنگرم،همسنگرم هموطنم پس زنده باد هموطنم .

    پاسخحذف
  36. قرار نیست بلایی مثل افغانستان وعراق سرمون بیاد.نمیدونم باچه استدالالی داری حرف میزنی؟ثانیاًکدوم عافیت؟افغان ها وعراقی هارا خارجی ها کشتن ایرانیها رو حکموت حودمون داره میکشه،معلومه نفست از جای گرم در میاد یا تو این حکومت منافعی داری ،اگه بامداد روز 25 خرداد به جای من تو داخل کوی دانشگاه بودی این حرفا رو دیگه نمیزدی وقتی کوی بمباران شیمیایی شد کجا بودی؟وقتی دانشجوهای بی دفاع با باتوم پذیرایی شدن جناب عالی تو خواب ناز بودی.وقتی گاز فلفل مشکل تنفسی واسه نخبه های ایران(دانشجویان دانشگاه تهران)ایجاد کرد تو داشتی هوای خوش حکومت یار رو استشمام می کردی.
    اون شخصی که گفته بسیجی کثافت بهتر از آمریکایی ها واسراییلی های بی ناموسه،آیا میدونه که این بسیجی کثافت از همه بی ناموس تره؟بی ناموس تر ازاونا رهبرشونه که یه عده وحشی رو به جون مردم میندازه. ما نمیخوایم وقرار هم نیست که وابسته به امریکا وغرب بشیم ،ما میخوایم با اونا دوست باشیم.چرا ما بایدبا کشور هایی دوست باشیم که فقط باید بهشون کمک کنیم؟

    پاسخحذف
  37. بسیجی عزیزم کیر بلیس تمیزم
    بسیجی باسعادت کیرم برات یه غایت
    بسیجی بسیجی کیرمنو میلیسی؟
    بسیجی باغیرت کیرمنو ول ده

    پاسخحذف
  38. خاکبر سر کسی که فکر میکنه غربی ها برای ما دلسوزی میکنن

    پاسخحذف
  39. شما ها وتمام مردم باید بدانید که این انقلاب بیدی نیست با این بادها خم به ابرو بیاورد روز 22بهمن هم خواهیم دید که چگونه مثل dogدرمیرید سوراخ موش میخرید البت این هم اظافه کنم که خصلت شما خودفروختها به عالم همینه ((خلاص))

    پاسخحذف
  40. سگ تو روحت برینه موسوی وال تو

    پاسخحذف
  41. قابلا توجه آخرین ناشناس
    کس ننه حرومزادت که توروپس انداخت

    پاسخحذف
  42. ادب مرد به ز دولت اوست

    پاسخحذف
  43. ما بسيجي ها در سنگر علم و دانش عقل و منطق و با فرهنگي غني در جنگ نا برابر ايستاديم و پيروز شديم
    تا شيطان هست مبارزه هستيم 30 سال منافقين
    هر چه نوشتن ما صبر كرديم اين بار فتنه را با رنگ سبز نوشتن فردا با چه رنگ مينويسند؟

    پاسخحذف
  44. مرگ بر مافق مخملی
    خاک لر سره تون ککند

    پاسخحذف
  45. کس ننه هرچی منافق
    آخه حروم زاده ی حروم لقمه شما هاکه شرت و کرست ننه و آبجیتون هنوز ÷یشه منه چرا کس می گین هان مادر قهوه ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف
  46. بهتر اینرو بدونید که دیر یا زوداین غلط سبزی باقالی ها رو باید تو ذباله دان های تاریخ قسمت فشل های ایران خواند

    پاسخحذف
  47. هاااااااااااااااای کیرم تو کس ننه بسیجیا ننه همه بسیجیا روسپین من فیلم مستند دارم باور نمیکنید میدم همتون ببینید هرجا فش هست این بسیجیا ننه کسده به خودشون میگیرن هان کیرم توکس آباجی حرومزادت چیه کس ننه ات داره جر میخوره حروم لقمه زنازاده یادت رفته خودم ننه ات رو کردم تو به وجود اومدی کیرخوده ننه سگ پدرومادر روسپی زاده

    پاسخحذف
  48. اخه حروم زاده ها کدوم یکی از شما سبزی باقالی ها تخم دارین تو چشم یکی از همین بچه بسیجی ها نگاه کنین .بعد دارین اینقدر واق واق میکنین

    پاسخحذف
  49. اخرین خبر اینکه شرت ننه ی تمام سبزی ها پرچم شده خبر نداری برو ننت رو نگاه کن حتما میفهمی

    پاسخحذف
  50. بسیجی ها به این دلیل جرات دارن چون کل حکومت با اوناست.دارم میبینم روزی رو که همین بسیجی ها رو با خفت وخاری می کشن.اون بسیجی هابه این دلیل جرات دارن چون مسلح به هر نوع سلاحی هستن.اون بسیجی ها به این دلیل جرات دارنکه ناموس ندارن وگرنه با ناموس مردم همچین کارایی رو نمی کردن.اون بسجس ها جرات دارن چون...
    ضمناً نمی خواستم از این واژهای که شما آدمای باادب وبا شخصیت استفاده می کنیداستفاده کنم،وگرنه منم بلدم

    پاسخحذف
  51. سلام به بسیجیانی که محصول کمر خودم هستن
    ای زنازاده ها اگه میدونستم یه روز همچین کونده هیی میشین هرگز درستتون نمیکردم

    پاسخحذف
  52. اگه حرف منطقی دارید بزنید اینکه نشد فقط به هم فحش بدید!
    اولا که با فرض بد بودن حکومت یا شخص دلیل نمی شه اسلام رو بد کنید،
    ولایت فقیه یه اصل اسلامیه و حق توهین به مقدسات اکثریت مردم رو ندارید ،
    و اینکه قبول که سربازای آمریکایی رو خونتون راه نمی دید ولی چه حکومتی می خواید ؟حکومتی که از آمریکا و انگلیس صاحابش باشن....!

    پاسخحذف
  53. به اميد پيروزي جنبش سبز و سيد عزيزمان مير حسين موسوي

    پاسخحذف
  54. ( تصوركن)
    در این 22 بهمن تو ایرانی تصور کن
    تصورکن اگه حتی تصور کردنش سخته

    ایرانی که هر انسانی تو اون خوشبخت خوشبخته

    ایرانیکه تو اون پول و رابطه و بسیجی بودن ارزش نیست

    جواب سبزبودنها پلیس ضد شورش نیست

    نه بمب هسته ای داره نه رادان نه خمپاره

    دیگه درهیچ انتخاباتی تقلب پا نمیزاره

    همه آزاد به راين

    همه بی درد بی دردن

    تو روزنامه نمی خونی
    بسیجی ها فلانی رو ترور کردن

    ایرانی رو تصور کن بدون نفرت و محمود

    بدون ظلم خودکامه بدون وحشت و تابوت

    ایرانی رو تصور کن پر از لبخند و آزادی
    لبالب از گل و بوسه پر از تکرار آبادی!
    تصور کن اگه حتی تصور کردنش جرمه

    اگه با بردن اسمش گلو پر میشه از سرمه

    تصور کن ایران رو که توش زندان یه افسانه س

    تمام تحریم ها شدن مشمول آتش بس

    تصور کن بسیجی روبرابر با حزب رستاخیز
    بدون شان داشتن ومدرک
    میشی صاحب شهرت وشوکت

    کسی آقای ایران نیست

    برابر با همن مردم

    دیگه سهم هر ایرانی

    میشه حق منتخب کردن

    بدون مرز و محدوده

    وطن یعنی همه مردم

    تصور کن تو می تونی بشی تعبیر این رویا

    پاسخحذف
  55. sabaدرود بیکران خداوند و بندگان صالحش بر تو و خانواده محترمت

    پاسخحذف
  56. درود بر وطن پرستان و ملت بزرگ سبز ایران
    آنچه را که در 7 ماه اخیر شاهد بودیم خیزش و جنبش مدنی و صلح طلبانه سبز ملت عزیزم بود. اینک و در این برهه تاریخی حساس در روز 22 بهمن ماه 1388 که روزی همین ملت برای آزادی و رفاه بیشتر به خواستند فرا رسیده اما متاسفانه در 22 بهمن 1357 ملت بزرگ ایران که هیچ گاه زور زا بر خود استمرار ندادهاند و همیشه آنرا ریشه کن و ظالم را به سزای اعمال خود رسانده اند فریب وعده های دروغینی را خوردند که هیچ گاه حتی ذره ای از آن عمل نشد اما در 22 بهمن امسال یکبار دیگر ایرانی بودن و سبز بودن خود را نشان خواهیم داد تا استعماری که هم اکنون چون آفتی بر جان و مال و ناموث ما افتاده را دفع و سرنگون کنییم. یقیین داشته باشیم این امر شدنی و دوره ظلم کوتاه است. پس واقع بین باشیم و به خدا که همواره با ماست توکل کنیم. تا به ماهیت خود باز گردیم.
    آرزومندم روزی ملت ایران در جایگاهی باشد که هیچ آرزویی نداشته باشد.
    ایران سرفراز ایرانی سربلند باد.

    پاسخحذف
  57. ناشناس گفت...
    سلام خدمت جنبش سبزی های خود فروخته ی بی ناموس ، پیوند ناموستان را با سربازان آمریکائی تبریک و تهنیت عرض می نمایم
    ناشناس عزیز بنده قبلا سکس و رابطه جنسی مادر - خواهر - و همسرتان را با برادران پاسدار - بسیجی و روحانیت معزز تبریک میگویم انشائ ا... بتوانند پیشرفت کنند و موفق به صدور جنبش سبز علوی شما به شیوخ عرب و کلوبهای شبانه دبی شوند تا ما هم خدمتشان برسیم و خاطره کس دادنشان در پایگاههای بسیج و حوزه علمیه و . . .برایمان تازه شود
    راستی یادته می گفتی :
    زنی که همس ماست هدیه به رهبر ماست !

    پاسخحذف
  58. پیشنهاد به هواداران فهیم و محبوب جنبش سبز
    انشائ اله 22 بهمن در مسیرهای راهپیمایی فقط از خطوط BRT حرکت کنید
    تا بار دیگر جهانیان و دیکتاتورها بدانند
    ما سبزها با شعور و فهم و درک بالای خود بی شماریم و با هرگونه توهین - خشونت و سیاهنمایی مخالفیم
    به امید دیدار
    BRT LINE

    پاسخحذف
  59. مردم عزیز ایران بیایید بدون اگاهی حرف نزنیم و شعور آکاهی خود را بالا ببریم و خوارج زمان علی نباشیم که بعلت تبلیغات غلط دینی علی را کشتند.در وصیت حضرت زهرا به امام علی مد گوید :علی جان مرا شبانه و پنهان دفن کن تا کسی بر من نماز نخواندو هم برای عزای من مراسمی به پا نکنند تا به نام تجلیل از منقدرتی که هم اکنون به روی کار آمده قدرت خودرا توجیح دینی کنند.و امروز ما حرفمان دفاع از رای و نظرمان است مدگویند به امام حسین توهین کرده اید مردم عزیز ایران چه بسیجی و چه غیر بسیجی بیایید آگاه باشیم و ناگزاریم مارا خوارج عمی پندارند وبا وجه دینی خود برما حکومت کنند در حالی که عدل علی چیز دیگریست.saba

    پاسخحذف
  60. ناشناس گفت...
    چه غلطای اضافی
    شماها می خواید جمهوری اسلامی رو عوض کنید؟
    4 تا بچه سوسول که شبا بغل مامانشون می خوابن
    شما باید به نظر اکثریت احترام بزاریدوگرنه.....
    واقعیت تلخه ولی باید قبول کرد
    والله والله والله تا آخرین قطره ی خونم پای این نظام و رهبرش واسادم و امثال من حداقل 25 میلیونن
    من میگم :زک کی اشتباه گرفتی آبجی
    شماها سر و تهتون سپاه و بسیج و بیت رهبری و استاندار و فرمانداروبقیه 10 میلیون نفر هم نیستید و بهتر از هر کس دیگه میدونید که ا.ن کمتر از 6 میلیون رای آورده و . . .
    احمق تا حالا فکر کردی که علیرغم صراحت اصل 27 قانون اساسی چرا مجوز قانونی برای راهپیمایی به جنبش مقدس و مردمی سبز نمیدن ؟ بابا احمقا جنبش سبز با حساب زنا و بچه هاشون بالای 30 میلیون نفرن
    فقط یه ذره فکر کنید و مثبت باشیدو الکی باد هوا به این مردم فهیم و روشنفکر توهین نکنید
    والسلام علی من التبع الهدی

    پاسخحذف
  61. پیروزی ازآن ماست
    یاری خدا نزدیک است سبز و پیروز باشید

    پاسخحذف
  62. الهم اصلح کل فاسد من امورالمسلمین
    خدایا مگذار دینم را به خاطر وجه د دینیم مدفون کنم. اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید.اگر شما تاآخرین قطره خونتان برای مقدستان ایستاده اید بدانید که برخورد با هم نوع هم از مقدسات است.پس در سایتی که مردمی است احترام به هموطنان را رعایت کنیم.وبا دلیل و منطق حرف بزنید نه با قیل وقال که این شیوه افراد تو خالیست.

    پاسخحذف
  63. sabaی عزیز تو پیروز خواهی بود صبا از آن ماست

    پاسخحذف
  64. مرگ بر موسوی وهرچی طرفدارشه 22 بهمنو ببینید کور شوید

    پاسخحذف
  65. مرگ بر موسوی وهرچی طرفدارشه 22 بهمنو ببینید کور شوید

    خون ما فدای اسلام ورهبری خون شماهم فدای شیطان مرگ خدا برشما وسران شما

    پاسخحذف
  66. خطاب به آخرین کامنت بذار
    از دعا گربه کوره طاق خلا پاین نمیاد

    پاسخحذف
  67. دیگه خسته شدیم از این همه زور گویی از این همه ادم کشی من که یک نوجوان 15 ساله هستم درک میکنم من و دوستانم حتما راهپیمایی میریم یا حسین سید حسین مرگ بر دیکتاتور

    پاسخحذف
  68. با عرض تسلیت خدمت طرفداران جنبش سبز

    بزودی حکم اعدام میر حسین موسوی ( معروف به " آقای چیز ") از طرف سرورش هیلاری کلینتون بدلیل بی لیاقتی در اجرای طرح های آمریکائی صادر می شود .
    ان شا الله غم آخرتان باشد .

    پاسخحذف
  69. محل سوسول فروشی جنبش سبز

    انواع و اقسام بچه سوسول در طرح ها و رنگ های مختلف اجاره داده می شود . جهت کسب اطلاعات بیش تر با دفتر آقای (خانم ) موسوی (معروف به چیز ) تماس حاصل فرمائید.

    پاسخحذف
  70. آخری زبونتو تا ته بکن تو کونت گه زیادی نخور حرومزاده کثافت

    پاسخحذف
  71. اخری کیرم دهنت تخم داری 22 بهمن بیا خیابون ببین چجوری زبونت میره تو کون خر(( گرفتی))

    پاسخحذف
  72. آخری تاحالا میبینم زبون کودوم حرومزاده ای تو کون منه من خیابون نمیام من برا امداد به عزیزان سبز پشت صحنه خار یه خارکسده هایی مثل تو ولدالزنارو میگام حالا سر خرت شد زنازاده حالا تو تخم داری بیا از جلو من رد شو ببین چطور اجدادتو میارم جلو چشت حالا خفه خون بگیر برو پیش مامانجونت

    پاسخحذف
  73. من خيلي خيلي خوشحالم كه اين دوست ناشناس(سانديس خور) با بدترين الفاظ وارد صحنه شده و پيغام ميگذارد...اين نشان از واقعيتهاي شيرين دارد
    دوستان عزيز:‌تا چند ماه پيش اين دوستان سانديس خور با كمال آسايش و آرامش و متانت در وبلاگهاي مختلف خودي و ناخودي اظهار نظر ميكردند و با كلمات هدفدار دل جوانان را ميسوزاندند.
    ولي امروز اين طرز گفتار و كلمات و حتي انتخاب نام ناشناس!!! نشان از دست پاچگي و پريشاني آنان ميدهد.
    يعني جنبش پيروز شده است. و ترس از قطع سانديس آنها را بدين راه كشانده است.
    دوستان: بجاي آلوده كردن انديشه خودتان براي چيدمان لغات آلوده برازنده ذات اين افراد. فكرهاي زيبا كنيد و تنها باين بيچارگان بخنديد.
    و بدانيد كه سگي كه براي صاحبش دم تكان ميدهد تنها براي غذا است. پس ترحم كنيد و بنشانه دوستي باين دوستان ناشناس.... سانديس هديه كنيد.

    پاسخحذف
  74. ساندیس خوراش 22بهمن به پیش (هیئت بسیجیان سربار جامعه)

    پاسخحذف
  75. هموطن بسیجی وجنبش سبزی:احترام متقابل ومناظره منطقی وعلمی رامشی خودکنیدتاکشورمان نجات پیداکند

    پاسخحذف
  76. آقاجون کس نگو بایکی منطقی صحبت میکنن که آدم باشه نه با این بسیجیای سگ صفت
    راستی ساندیس یادتون نره بخورید

    پاسخحذف
  77. ناشناس
    بسيجي احمق طرفدار خامنه اي قاتل
    اگه تفنگ دست من و امسال من مي دادند و ميگفتند طرفداراي خامنه اي قاتل بريزن بيرون جراتشو داشتين بيايين و عليه موسوي شعار بدين هرگز چنين كاري نمي كردين چون جيره خور خائنين مملكت همچون خامنه اي و احمدي نژاد هستين از اونا فعلا دفاع مي كنين چون ممكنه جيرتون رو (لقمه سگيتون)رو قطع كنند.
    آدم شين اينا (سران مملكت )كل مملكت رو به تاراج دادن اينا از قاجارها هم بدترند.

    پاسخحذف
  78. کس خار بسیجی ساندیس خور

    پاسخحذف
  79. سبز سبزم ریشه دارم متن درختی استوارم.وای که اسلام عزیز به نام تو چه ها که نمی کنند(دکتر شریعتی)وای به حال آنان که به اسم اسلام چنین جنایت می کنند(و اذقیل لهم لا تفسدوا فی الارض قالوا انما نحن مصلحون/و هنگامی که بر آنها گفته می شود در روی زمین فساد نکنید می گویند همانا ما اصلاح کنندگانیم سوره بقره آیه 12)واقعا این شرح حال حکومت ماست که قران بیان می کند.فقط بچه ها به عنوان کوچکترین ایرانی سر افراز سبز خواهش می کنم حتی بدترین دشمنانتون که الان حکومتگران هستند رو با القاب ناسزا خطاب قرار ندید چون این حرکات در شان ما وارسان تمدن بزرگ ایران نیست کوروش ما جواب های را با منطق میداد و پیامبر ما جواب خاکستر ریختن بر سرش را با لبخند اگر ما هم به ناسزا گویی بپردازیم چه فرقی با حکومتیان داریم

    پاسخحذف
  80. موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد
    موسوئ گوساله اعدام بايد گردد

    پاسخحذف
  81. يكي پيدا مي شه بگه ما واقعا ميخوايم چه ايراني داشته باشيم؟

    پاسخحذف
  82. مرگ بر یزید زمان قاتل مردم بیگناه خامنه ای ولدزنایا حسین خودت مارو از دست این بسیجیای یزیدی نجات بده

    پاسخحذف
  83. یا جمهوری اسلامی یا عراق افغانستان پاکستان و ...

    انتخاب با شماست

    22 بهمن ملوم میشه ؟

    در 22 بهمن سبزها توسط مردم نابود میشوند . تمام

    پاسخحذف
  84. با سلام به ایرانیان ازادی خواه باید بگویم که این یک واقعیت است که افراد جنبش "خامنه ای و اصل ولایت فقیه" راقبول ندارند ولی شاید بهتر باشد که فعلا با روش سوم عمل کنیم و کم کم مطالبات خود را کامل کنیم. در روز 22 بهمن ایران را سبز خواهیم کرد. به امید پیروزی. زنده باد ایران و ایرانی.

    پاسخحذف
  85. جنبش سبز ملی در 22 بهمن تمام ساندیس خوران که تعدادشان به اندازه انگشتان دست نیست را زیر پاهای خود له خواهند کردو نهایتا به مستراح نایلشان میکنیم
    درود برمیرحسین موسوی

    پاسخحذف
  86. این نظر توسط نویسنده حذف شده است.

    پاسخحذف
  87. آگهی فروش
    چند قلاده جنبش سبزی ( جنبش سگی ) در اندازه های مختلف جهت پاسبانی از سربازان آمریکائی ( کاملا تست شده ) به فروش می رسد .

    متقاضیان می توانند با آقای موسوی ( معروف به چیز ) تماس حاصل نمایند.

    پاسخحذف
  88. تمام جنبش سبزی ها جهت صرف شام به مستراح سربازان آمریکائی فرا خوانده می شوند.

    قابل توجه جنبش سگی ها

    پاسخحذف
  89. ساندیسی که ما می خوریم بهتر از ساندیسی که سربازان آمریکائی به خواهر و مادر شما میدن

    قابل توجه جنبش سگی ها

    پاسخحذف
  90. بزودی شما را هم ، معلق در هوا و آویزان از طناب به نظاره خواهیم نشست .

    به امید نابودی همه اغتشاشگران

    پاسخحذف
  91. آقایون این مایه افتخارماست که میبینیدساندیس خوران از نجاست خوک کثیفتر دارند از عصبانیت میمیرند خیلی مایه خوشحالی است و نشان از این است که کار ساندیس خوران تمومه ایران را فتح خواهیم کرد و سعی میکنیم برای شماجیره خورهایی که از کون آخوندا میخورید توتوالتهایمان جایی بازکنیم ماروزیمان را از خدا طلب میکنیم ولی شما از کون ؛آخوندا

    پاسخحذف
  92. وای بر شما که سخت به کون سربازان آمریکائی چسبیده اید و هر آنچه آنان می رینند با میل نوش جان می کنید.

    یادتون باشه 22 بهمن دور دهانتان را پاک کنید تا مبادا ضایع شوید .

    ضمنا به فکر 4 تا سوراخ موش برای فرار هم باشید

    پاسخحذف
  93. هنوز ربط جنبش سبز و غرب رو نفهمیدم.....ربط جنبش سبز و بی ناموسی رو نفهمیدم......نمی دونم پول اینقدر ارزش داره که ادم اینقدر به همه تهمت بزنه...........

    پاسخحذف
  94. ای که خیلی مایلی کیرم را به حواله کس ننه حرومزاده جنده ولدزنای کسده همه کست کنم ای ساندیس خورتو بیا کیرمن که تو دهن خودتو جدو ورجدته دربیار نگران سبزهای عزیز تر از جان نباش خیلی خارکسده ای روز13آبان ننه چندتا مثل تو حرومزاده رو گایدم و باتومایی که ئنبالشون بود رو کردم تو کس اول تا آخرش

    پاسخحذف
  95. جنبش سبز تنها حرکت واقعا مردمی پس از دهه 60 هستش و بدون شک از بین نمیره و روز به روز طرفداراش بیشتر میشن....زنده باد جنبش ازادی خواهی.....این بسیجیای بدبخت گشنه......دلم می سوزه واسشون....از شاهچراغ و شاه ابدوالعظیم اونورتر نرفتن اونوخت هرکی مث خودشون بوی گند نمیده رو غربزده می دونن و فحش ناموسی می دن.....بیچاره ها....

    پاسخحذف
  96. زنده باد جتبش سبز کوریه چشمه شما
    پاینده ارانه همیشه سبز

    پاسخحذف
  97. ازادییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی ایران سبز
    پیمان

    پاسخحذف
  98. خواهش می کنم مقاله عزت الله صحابی رو تو سحام نیوز بخونید .خیلی جالیه
    http://sahamnews.org/?p=171

    پاسخحذف
  99. من خيلي خيلي خوشحالم كه اين دوست ناشناس(سانديس خور) با بدترين الفاظ وارد صحنه شده و پيغام ميگذارد...اين نشان از واقعيتهاي شيرين دارد
    دوستان عزيز:‌تا چند ماه پيش اين دوستان سانديس خور با كمال آسايش و آرامش و متانت در وبلاگهاي مختلف خودي و ناخودي اظهار نظر ميكردند و با كلمات هدفدار دل جوانان را ميسوزاندند.
    ولي امروز اين طرز گفتار و كلمات و حتي انتخاب نام ناشناس!!! نشان از دست پاچگي و پريشاني آنان ميدهد.
    يعني جنبش پيروز شده است. و ترس از قطع سانديس آنها را بدين راه كشانده است.
    دوستان: بجاي آلوده كردن انديشه خودتان براي چيدمان لغات آلوده برازنده ذات اين افراد. فكرهاي زيبا كنيد و تنها باين بيچارگان بخنديد.
    و بدانيد كه سگي كه براي صاحبش دم تكان ميدهد تنها براي غذا است. پس ترحم كنيد و بنشانه دوستي باين دوستان ناشناس.... سانديس هديه كنيد.مرگ بر خامنه ای

    پاسخحذف
  100. موفقيت پيش رفتن است پس پيش مرويم به اميد آزادي ايرانيان در بند استعمار،نامرداني كه درپوشش اسلام
    هرمت انسانهارازير پا گذاشتند.

    پاسخحذف
  101. از طرف شیر بچه های سید علی خامنه ای۱۷ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۳:۵۸

    اولا شما جنبش سبزی ها البته این مدلیش خیلی بی تربیت هستید . دوما باید بر طبق نظر شما(دادن ساندیس و ... در راهپیمایی 9 دی مردم) اسم این حکومت در کتاب گینس ثبت بشود زیرا خیلی کار سنگینی است. ثانیا من هنوز منظور شما را از جنبش سبز نفهمیدم کدام جنبش سبز منظورتان است ؟ چون جنبش سبز قبل و بعد از انتخابات فرق می کرد ؟ جنبش سبزی که مردم همراهش بودند و برایش زحمت می کشیدند یا جنبش سبزی که BBC , CNN .... تبلیغش می کنند؟

    پاسخحذف